Przy pięknej pogodzie na obiekcie SP 84 przy ulicy Górnickiego rozegrany został Turniej koszykówki 3x3. Była to świetna okazja by przygotować się do Turnieju Finałowego Basketmanii. Gratulujemy!

Złoci medaliści Basketmanii chłopców w sezonie 2020/2021 - Szkoła Podstawowa Nr 44 z ul. Wilanowskiej.

Po bardzo emocjonującym Turnieju Finałowym Mistrzostwo Basketmanii dziewcząt 2020/2021 zdobyła reprezentacja SP 78 z Jedności Narodowej.

Tego jeszcze nie było - 11 czerwca 2021r. na obiektach sportowych Szkoły Podstawowej Nr 84 ul. Górnickiego po raz pierwszy odbyły się zawody finałowe Basketmania Challenge w kategorii dziewcząt i chłopców.
Uroczystego otwarcia zawodów dokonał Dyrektor Biura Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Wrocławia Piotr Mazur, który życzył wszystkim uczestnikom osiągnięcia jak najlepszych wyników sportowych.
Po uroczystym otwarciu nastąpił pokaz poszczególnych zadań do wykonania przez wolontariuszy ze Szkoły Podstawowej Nr 16 z Wietrznej.
Turniej Finałowy obserwował Przewodniczący Rady Miasta Wrocławia Bohdan Aniszczyk , który pogratulował wszystkim uczestnictwa w finałach . Na zakończenie Mistrzostw w każdej kategorii zostały rozdane okolicznościowe medale, a trzy pierwsze zespoły otrzymały nagrody w postaci sprzętu sportowego. Mistrzów uhonorowano okolicznościowymi koszulkami MISTRZ BASKETMANI 2021 .
Duże słowa podziękowania Wrocławski Szkolny Związek Sportowy kieruje do Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 84 Rafała Justa za umożliwienie przeprowadzenia w profesjonalny sposób Turnieju Finałowego. Tutaj do pobrania plik zawierający komunikat końcowy oraz klasyfikacje końcowe.

10 x 5!

Drużyna ustawiona jest w rzędzie za pachołkiem według diagramu. Pozycje znajdują się poza polem 3 sekund. Pierwszy zawodnik posiada piłkę i w momencie pierwszego rzutu zaczynamy mierzyć czas. Gracz po swoim rzucie (celny lub niecelny) zbiera piłkę i podaje do następnej osoby w rzędzie, on sam idzie na koniec rzędu. Drużyna zalicza pozycje w momencie jak trafi 10 rzutów (nie muszą być z rzędu). Do zaliczenia jest 5 pozycji – łącznie trzeba trafić 50 rzutów – dopiero wtedy zatrzymujemy stoper.

3,2,1!

Zawodnicy ustawieni są w rzędzie na wprost kosza za linią rzutów za 3 punkty. Pierwszy zawodnik oddaje rzut za 3 pkt, jeśli próba okazuje się skuteczna to zdobywa 3 punkty dla drużyny i idzie na koniec rzędu. Jeśli piłka w pierwszej próbie nie wpadła do kosza to musi błyskawicznie pójść „na zbiórkę” i złapać piłkę. W przypadku złapania piłki bezpośrednio w powietrzu (bez kontaktu z parkietem) zawodnik ma możliwość ponownego rzutu z miejsca, w którym złapał piłkę. Celna dobitka jest punktowana za 2 punkty. Natomiast w wypadku złapania piłki po jednym odbiciu się piłki od parkietu dobitka punktowana jest za 1 punkt. Po pierwszym rzucie (za linii 3 pkt) jest możliwość tylko 1 dobitki! Jeśli po rzucie odbije się 2 lub więcej razy zawodnik nie ma możliwości ponownego rzuty i wędruje na koniec kolejki. Kolejny zawodnik powtarza sekwencje. Drużyna ma 4 minuty i w tym czasie musi uzbierać jak największą ilość punktów.

SZYBKA PIĄTKA!

Gracz ustawiony jest w półkolu pod obręczą bez piłki. Na 5 stacjach ustawione są piłki według diagramu 1 – piłki rozlokowane są w dwóch narożnikach (kornery), na skrzydłach (45) oraz na środku (top, oś) za podstawki służą kółka ringo. Za zadanie ma jak najszybciej dotrzeć do piłki, następnie oddać celny rzut w dowolny sposób. Może zakończyć akcje po kozłowaniu dwutaktem lub rzucić z dowolnej pozycji. Po niecelnym rzucie stara się jak najszybciej zebrać i dobić piłkę (może kozłować). Po zaliczeniu pierwszej stacji biegnie po kolejną piłkę i powtarza sekwencje. Po zaliczeniu 5 stacji zatrzymujemy stoper, wynik wpisujemy do tabeli drużynowej. Liczy się suma czasów 8 najszybszych zawodników.

PICK YOUR SPOT TEST – KAŻDY Z ZAWODNIKÓW MA 10 RZUTÓW DO ODDANIA. SAM WYBIERA Z JAKIEJ POZYCJI CHCE WYKONAĆ SWOJĄ PRÓBĘ. PO KAŻDYM RZUCIE MOŻE ZMIENIĆ POZYCJE. ZA ZADANIE MA UZBIERAĆ JAK NAJWIĘCEJ PUNKTÓW DLA SWOJEJ DRUŻYNY. WYGRYWA DRUŻYNA, KTÓREJ 8 NAJLEPIEJ PUNKTUJĄCYCH ZAWODNICÓW UZYSKAŁA ŁĄCZNIE JAK NAJWIĘCEJ PUNKTÓW (MAKSYMALNA ILOŚĆ ZAWODNIKÓW 12)

PUNKTACJA:

1 PKT – ZA CELNY RZUT SPRZED PRZERYWANEJ LINII PÓŁKOLA JAK NA DIAGRAMIE

2 PKT – RZUT WOLNY

3 PKT – ZZA LINII 6,75

5 PKT – RZUT Z 9 METRÓW

RAINBOW TEST – DRUŻYNA PRZEZ 3 MINUTY MUSI TRAFIĆ JAK NAJWIĘCEJ RZUTÓW. LICZY SIĘ TYLKO NASTĘPUJĄCE PRÓBY – PRAWA STRONA PRAWY DWUTAKT, LEWA STRONA LEWY DWUTAKT. PORUSZAMY SIĘ WEDŁUG PONIŻSZEGO SCHEMATU. DOKŁADY OPIS POD DIAGRAMAMI.

DRUŻYNA USTAWIONA JEST W DWÓCH RZĘDACH PO 4 ZAWODNIKÓW ZA LINIĄ KOŃCOWĄ. NA WYSOKOŚCI PRZERYWANEJ LINII PÓŁKOLA ZNAJDUJĘ SIĘ PACHOŁEK, KTÓRY NALEŻY OBIEC. PO OTRZYMANIU PODANIA AKCJĘ NALEŻY ZAKOŃCZYĆ PRAWIDŁOWO WYKONANYM DWUTAKTEM (PRAWA STRONA – PRAWY DWUTAKT, LEWA STRONA LEWY DWUTAKT). PIERWSZY ZAWODNIK (1) NIE POSIADA PIŁKI, PO STARCIE OBIEGA PACHOŁEK I OTRZYMUJE PODANIE OD KOLEGI (2) Z ZESPOŁU, PO KTÓRYM AUTOMATYCZNIE BEZ KOZŁA WYKONUJE DWUTAKT. PO SWOJEJ PRÓBIE ZBIERA PIŁKĘ (1) I PODAJE DO PIERWSZEJ OSOBY Z RZĘDU PO STRONIE, GDZIE ODDAŁ RZUT (IDZIE NA KONIEC RZĘDU DO KTÓREGO PODAŁ PIŁKĘ). ZAWODNIK (2) PO WYKONANIU PODANIA, W TYM SAMYM MOMENCIE STARTUJE I POWTARZA RUCH, KTÓRY WYKONAŁ ZAWODNIK (1).

Zadanie Nr 2 należy ćwiczyć już przynajmniej w parach by zgodnie z założeniami wykonać ćwiczenie.

Poniżej przedstawimy przygotowane zadania, które pełnią rolę przygotowania do rywalizacji międzyszkolnej Wrocławskiej Ligi Basketmania. Zachęcamy do ćwiczenia poszczególnych elementów. Mamy nadzieję, że uda się podsumować Wasze przygotowania podczas "Dnia Finałowego".

Z uwagi na ograniczenia uczestnictwa w zajęciach stacjonarnych w szkołach zachęcamy do treningów na boiskach zewnętrznych indywidualnie. Przygotowany materiał jest pod rywalizację drużynową lecz oczywiście składa się z sumy indywidualnych osiągnięć więc warto trenować i być przygotowanym.

LAY-UPS TEST – TRAF JAK NAJWIĘCEJ DWUTAKTÓW W PRZECIĄGU MINUTY! USTAW SIĘ I PORUSZAJ WEDŁUG PONIŻSZEGO SCHEMATU. UZYSKANE PRZEZ CIEBIE PUNKTY TRAFIAJĄ DO TWOJEJ DRUŻYNY! POWODZENIA! W tym zadaniu brany pod uwagę będzie wynik zawodnika osiągnięty w czasie minuty.

Bardzo cieszy nas, że pomimo trudności organizacyjnych udało się w kilku szkołach przeprowadzić pierwsze zadanie i podesłać filmik. Mam nadzieję, że po tym trudnym okresie będzie możliwość wrócić na halę realizować kolejne zadania.

Poniżej filmik SP 82 chłopców

This article deliberately archived as an example.

As with previous releases, Joomla! provides a unified and easy-to-use framework for delivering content for Web sites of all kinds. To support the changing nature of the Internet and emerging Web technologies, Joomla! required substantial restructuring of its core functionality and we also used this effort to simplify many challenges within the current user interface. Joomla! 1.5 has many new features.

In Joomla! 1.5, you''ll notice:

  • Substantially improved usability, manageability, and scalability far beyond the original Mambo foundations
  • Expanded accessibility to support internationalisation, double-byte characters and right-to-left support for Arabic, Farsi, and Hebrew languages among others
  • Extended integration of external applications through Web services
  • Enhanced content delivery, template and presentation capabilities to support accessibility standards and content delivery to any destination
  • A more sustainable and flexible framework for Component and Extension developers
  • Backward compatibility with previous releases of Components, Templates, Modules, and other Extensions