CHALLANGE IV
SZYBKA PIĄTKA!
Gracz ustawiony jest w półkolu pod obręczą bez piłki. Na 5 stacjach ustawione są piłki według diagramu 1 – piłki rozlokowane są w dwóch narożnikach (kornery), na skrzydłach (45) oraz na środku (top, oś) za podstawki służą kółka ringo. Za zadanie ma jak najszybciej dotrzeć do piłki, następnie oddać celny rzut w dowolny sposób. Może zakończyć akcje po kozłowaniu dwutaktem lub rzucić z dowolnej pozycji. Po niecelnym rzucie stara się jak najszybciej zebrać i dobić piłkę (może kozłować). Po zaliczeniu pierwszej stacji biegnie po kolejną piłkę i powtarza sekwencje. Po zaliczeniu 5 stacji zatrzymujemy stoper, wynik wpisujemy do tabeli drużynowej. Liczy się suma czasów 8 najszybszych zawodników.
CHALLENGE III – Rzutówka
PICK YOUR SPOT TEST – KAŻDY Z ZAWODNIKÓW MA 10 RZUTÓW DO ODDANIA. SAM WYBIERA Z JAKIEJ POZYCJI CHCE WYKONAĆ SWOJĄ PRÓBĘ. PO KAŻDYM RZUCIE MOŻE ZMIENIĆ POZYCJE. ZA ZADANIE MA UZBIERAĆ JAK NAJWIĘCEJ PUNKTÓW DLA SWOJEJ DRUŻYNY. WYGRYWA DRUŻYNA, KTÓREJ 8 NAJLEPIEJ PUNKTUJĄCYCH ZAWODNICÓW UZYSKAŁA ŁĄCZNIE JAK NAJWIĘCEJ PUNKTÓW (MAKSYMALNA ILOŚĆ ZAWODNIKÓW 12)
PUNKTACJA:
1 PKT – ZA CELNY RZUT SPRZED PRZERYWANEJ LINII PÓŁKOLA JAK NA DIAGRAMIE
2 PKT – RZUT WOLNY
3 PKT – ZZA LINII 6,75
5 PKT – RZUT Z 9 METRÓW
CHALLENGE II - Basketmania
RAINBOW TEST – DRUŻYNA PRZEZ 3 MINUTY MUSI TRAFIĆ JAK NAJWIĘCEJ RZUTÓW. LICZY SIĘ TYLKO NASTĘPUJĄCE PRÓBY – PRAWA STRONA PRAWY DWUTAKT, LEWA STRONA LEWY DWUTAKT. PORUSZAMY SIĘ WEDŁUG PONIŻSZEGO SCHEMATU. DOKŁADY OPIS POD DIAGRAMAMI.
DRUŻYNA USTAWIONA JEST W DWÓCH RZĘDACH PO 4 ZAWODNIKÓW ZA LINIĄ KOŃCOWĄ. NA WYSOKOŚCI PRZERYWANEJ LINII PÓŁKOLA ZNAJDUJĘ SIĘ PACHOŁEK, KTÓRY NALEŻY OBIEC. PO OTRZYMANIU PODANIA AKCJĘ NALEŻY ZAKOŃCZYĆ PRAWIDŁOWO WYKONANYM DWUTAKTEM (PRAWA STRONA – PRAWY DWUTAKT, LEWA STRONA LEWY DWUTAKT). PIERWSZY ZAWODNIK (1) NIE POSIADA PIŁKI, PO STARCIE OBIEGA PACHOŁEK I OTRZYMUJE PODANIE OD KOLEGI (2) Z ZESPOŁU, PO KTÓRYM AUTOMATYCZNIE BEZ KOZŁA WYKONUJE DWUTAKT. PO SWOJEJ PRÓBIE ZBIERA PIŁKĘ (1) I PODAJE DO PIERWSZEJ OSOBY Z RZĘDU PO STRONIE, GDZIE ODDAŁ RZUT (IDZIE NA KONIEC RZĘDU DO KTÓREGO PODAŁ PIŁKĘ). ZAWODNIK (2) PO WYKONANIU PODANIA, W TYM SAMYM MOMENCIE STARTUJE I POWTARZA RUCH, KTÓRY WYKONAŁ ZAWODNIK (1).
Zadanie Nr 2 należy ćwiczyć już przynajmniej w parach by zgodnie z założeniami wykonać ćwiczenie.
CHALLANGE I - Basketmania
Poniżej przedstawimy przygotowane zadania, które pełnią rolę przygotowania do rywalizacji międzyszkolnej Wrocławskiej Ligi Basketmania. Zachęcamy do ćwiczenia poszczególnych elementów. Mamy nadzieję, że uda się podsumować Wasze przygotowania podczas "Dnia Finałowego".
Z uwagi na ograniczenia uczestnictwa w zajęciach stacjonarnych w szkołach zachęcamy do treningów na boiskach zewnętrznych indywidualnie. Przygotowany materiał jest pod rywalizację drużynową lecz oczywiście składa się z sumy indywidualnych osiągnięć więc warto trenować i być przygotowanym.
LAY-UPS TEST – TRAF JAK NAJWIĘCEJ DWUTAKTÓW W PRZECIĄGU MINUTY! USTAW SIĘ I PORUSZAJ WEDŁUG PONIŻSZEGO SCHEMATU. UZYSKANE PRZEZ CIEBIE PUNKTY TRAFIAJĄ DO TWOJEJ DRUŻYNY! POWODZENIA! W tym zadaniu brany pod uwagę będzie wynik zawodnika osiągnięty w czasie minuty.
Challenge Nr 1 w wykonaniu SP 82 chłopców
Bardzo cieszy nas, że pomimo trudności organizacyjnych udało się w kilku szkołach przeprowadzić pierwsze zadanie i podesłać filmik. Mam nadzieję, że po tym trudnym okresie będzie możliwość wrócić na halę realizować kolejne zadania.
Poniżej filmik SP 82 chłopców
Strona 7 z 7